shadravan.jpg abonament1.png
 
 
брой от 14.12.2017 г.
ekip7-small-2017-12-15.png

Търсене

Вход






Забравена парола
baner_ekip7_170x236.jpg
ludogorie.jpg
Начало
47 деца от Разградско са отпаднали от училище
12 April 2017

308 деца от Северен централен регион са отпаднали от училище през учебната 2016-2017 година. Най-много от тях са от област Русе – 133, във Велико Търново напусналите училище са 70, в Силистра – 50, в Разград – 47, а в Габрово – 8. Децата остават извън класните стаи заради социални и семейни причини, неразбиране на преподаваното или неумения да наваксат пропуснат учебен материал.


Причини са още ниските доходи и липса на средства за осигуряване на нужните условия за обучение от страна на родителите, нуждата учениците да работят, за да подпомагат семейния бюджет, както и необходимостта да полагат грижи за по-малки братя или сестри. В малките населени места, където са закрити училища, често майките и бащите се безпокоят за безопасността на децата си, особено ако те са момичетата, и предпочитат да ги оставят вкъщи вместо да пътуват до училище.

Данните и изводите са част от мащабен анализ за проблемите на децата от областите Велико Търново, Габрово, Русе, Разград и Силистра, който бе представен на регионална среща във Велико Търново. Целта на събитието бе да събере хора от различни професии, работещи на различни места и на различни позиции, но обединени от една кауза – решаване на проблемите на децата.

Анализът, изготвен от образователния експерт Марияна Георгиева, показва още, че 44 на сто от децата от Северен Централен регион живеят в бедност, което е с 0.5 процента по-високо от средното ниво за страната. Специалистите твърдят, че колкото по-дълго децата живеят в крайна нищета, толкова по-вероятно е да се сблъскат с трудности като социална изолация, проблеми с образованието и здравословни проблеми.

Като друго основно предизвикателство докладът посочва липсата на реален възрастен, който се грижи за израстването на детето до зрялост. Поради миграцията на родителите, високата им заетост или неумението им да комуникират с децата, много малчугани се отглеждат от баби и дядовци или растат сами, което възпрепятства образователния им успех и развитие.

Участващите в регионалната среща набелязаха мерки за справяне с проблемите на децата - създаване на мобилни училища, връщане на някогашните младежки домове в съвременна форма, развитие на мобилни консултативни екипи, обучение в предприемачество за семейства в затруднено материално положение, както и земеделски стопанства, вместо помощи за такива семейства.