Търсене

Начало Новини Адски мъки за стотици граждани заради неработещ асансьор в Дома на техниката
Адски мъки за стотици граждани заради неработещ асансьор в Дома на техниката
19 May 2017

От няколко месеца посетителите на 7-етажния Дом за наука и техника /ДНТ/ в Разград са принудени да се изкачват по стълбището, тъй като единственият асансьор е спрян.

Най-големият поток е към последните два етажа, където се помещава Службата по геодезия, картография и кадастър. Тя се посещава ежедневно от десетки граждани, сред които и много възрастни хора и болни, някои от които ни алармираха за проблема.


19_05_2017_asansior_3.jpg19_05_2017_asansior_2.jpg19_05_2017_asansior_1.jpg

Наша проверка установи, че сградата е с двама собственици – Сдружение с нестопанска цел /СНЦ/ „Дом на науката и техниката“ /правоприемник на някогашните Научно-технически съюзи/ и Агенцията по геодезия, картография и кадастър – София, която притежава VІ и VІІ етаж, където навремето се е помещавала бившата Проектанска организация.

Всъщност ситуацията с асансьора напомня за поговорката „Орташката работа кучета я яли“.

Асансьорът в Дома на техниката е въведен в експлоатация през 1969 година. Тъй като е вече изключително амортизиран, често има аварии.

В началото на 2017 година фирмата, която го поддържа, се отказва. Собствениците на сградата започват да търсят нова обслужваща фирма и я намират. Това е „Лифтком сервиз“, който е единственият асансьорен сервиз с национално покритие в България. От фирмата настояват да извършат основен преглед и ремонт на съоръжението. Сумата, която е необходима за това, е близо 3000 лева. На общо събрание на етажната собственост е взето решение тя да бъде платена според процента на собственост – 68.28% от идеалните части са на Сдружението, а останалите на Агенцията.

Основният собственик веднага е готов да плати, но в София не бързат. Минават месец, два, три, а вече тече и четвърти, а от централното управление на Агенцията така и не благоволяват да изпратят договора за бъдещите взаимоотношения със съдружника си по стопанисването на сградата, както и да придвижат фактурата за ремонта. От разградския кадастър редовно напомнят на софиянци за проблема, но резултат все още няма.

А гражданите продължават да се задъхват, докато изкачват стълбите. Докато и ние се катерихме, проверявайки сигналите на нашите читатели, заобикаляхме възрастни хора, насядали по стъпалата между етажите, за да си починат на път към Службата по кадастър. Да се чуди човек да ги съжалява ли, да се възмущава ли, или да се срамува от това, което вижда!


Димитър КИРИЛОВ


Б.ред. Не знаем дали на срещата преди няколко дни на новоназначения областен управител с шефовете на държавните служби в Разград, на която трябваше да се обсъди как да се подобри обслужването на гражданите, е станало дума за този проблем. Ако никой не се е сетил, го поставяме ние. Защото си е истински, а не измислен проблем - който не вярва, да отиде до Кадастъра и ще се убеди...



67-годишната Вехбие Хаккъева от Авджилар за трети път в последните дни изкачва стълбите към разградския кадастър, за да си набави скица на имот...