Търсене

Начало Спорт „Лудогорец“ е шампион и във Фейсбук
„Лудогорец“ е шампион и във Фейсбук
10 July 2017

 

 

Последната класация на KPMG за най-богатите клубове включваше нов критерий освен успехи, фенска маса, приходи и т.н. Естествено, става въпрос за популярност в социалните мрежи.

Това е новото най-силно оръжие в съвременния свят. И от прочутата компания знаят защо го включват. Вчера пък излезе уникална класация на личностите с най-големи приходи от Инстаграм. Роналдо прави луди пари от всеки свой пост - по 400 000 долара.

 

 

 

У нас футболните клубове определено не могат да се възползват още от своята популярност. Фейсбук е на практика монополист сред българските последователи на социални мрежи, затова си позволихме да анализираме работата на тимовете точно там.

Изненадващ лидер е „Лудогорец“ с 93 903 последователи на официалната страница /към 11 часа в петък, 7 юли/! Страхотен успех на шампионите, които разполагат с доста по-малка фенска маса дори от отбори като „Берое“, да не говорим за „Левски“!

Разбира се, лайковете идват от всякакви привърженици на футболната игра. Но това няма абсолютно никакво значение в маркетингов аспект. Всеки рекламодател се интересува, че близо 100 000 души го виждат във Фейсбук. Толкова.

Преглед на публикациите правят добро впечатление. „Лудогорец“ предава директно контроли и всякакви събития. Ръката на дизайнерите е очевидна, продуктът гони добрите образци в Европа.

Пак изненадващо, втори е точно Берое с над 67 000 последователи на официалната фейсбук страница. Явно успяват да мобилизират изключително голям процент от своите запалянковци, което също е добър атестат за работата.

„Левски“, претендиращ да е с най-многобройна публика у нас, направо се излага с третото място. Официалната страница има едва 61 123 последователя! Непростимо, предвид факта, че фенската такава гони 420 000! Коментарът е излишен. „Сините“ използват не повече от 15 процента от потенциала на социалните мрежи.

Тук трябва да отворим скоба, че дълго време „Левски“ и ЦСКА нямаха официални страници и бяха дали правата си за Фейсбук на частна компания. Така тя успя да събере въпросните над 400 000 „сини“ последователи и над 300 000 „червени“.

Положението в ЦСКА е по-особено след разделението миналото лято. Двата „червени“ тима затварят шестицата. Нормално е разделени, да събират по-малка популярност във Фейсбук. Но трябва да се отбележи възходът на ЦСКА 1948, който за година в селските групи събра над 20 000 последователи.!

Лош пример са популярни отбори като „Черно море“ и „Пирин“. Официални страници липсват, разчита се изцяло на фенски такива.

Естествено, като говорим за футбол и Фейсбук, няма кой да стигне Димитър Бербатов. Нападателят е активен в социалката и има над 2,2 милиона последователи. Но той започна активно работа още в „Манчестър Юнайтед“, където възможностите за трупане на популярност са безгранични.

Трябва да бъде похвален и Краси Балъков, който се грижи за имиджа си отлично. Страницата му има близо 40 000 последователи.

Валери Божинов избива рибата като популярност със своите клипчета, но само в Инстаграм. Там се радва на близо 55 000 фена.

Стилиян Петров, както повечето футболисти на Острова, залага само на Туитър. достатъчно за да събере над 120 000 последователи.


По материали от пресата


Топ 6 на официалните страници на български клубове във Фейсбук според брой последователи


1. „Лудогорец“ - 93 903


2. „Берое“ - 67 479


3. „Левски“ - 61 123


4. „Ботев“ /Пловдив/ - 38 217


5. ЦСКА-София - 26 255


6. ЦСКА 1948 - 20 294