Търсене

Начало Искам думата Най-сетне се почувствах като нормален клиент в Разград
Най-сетне се почувствах като нормален клиент в Разград
23 October 2017

В нетипичен стил този път ще пиша много позитивно.

Простосмъртен клиент съм на услуги, нагледал се през годините предимно на сърдити келнери, рецепционисти, продавачи, администратори и пр., предлагащи услуги лица. Лица, за които генезисът на думичките „услуга“ и „слуга“ не означава нищо.

 


23_10_2017_conev.jpg23_10_2017_avto_2.jpgПреди 10-ти ноември 1989 г. публикувах статия в местния вестник /още не ми е ясно как преодоля цензурата/, в която остро критикувах БСФС /областното спортно ръководство/. Отнасяше се за демонстративно пренебрежителното му отношение към спортовете тенис на корт, тенис на маса и бридж /тогава нямаше спонсори/. Всички местни спортни ръководители бяха „настръхнали“.

След 10-ти ноември /вече с по-лесна публикация/ съм писал за пълната абдикация на Община Разград от проблемите на тогавашния филиал на УНСС в Разград, просъществувал близо 10 години, уникална придобивка за града.

23_10_2017_avto_1.jpgТези примери посочвам, защото, както споменах вече, за пръв път пиша позитивно. И ето какво ми се случи само преди дни.

От над 40 години шофирам и през всичките тези години съм се явявал на годишен преглед за изправността на автомобила. Миналата и тази година задължителния преглед направих в сервиз „Автоконтрол-Р“ ЕООД. И все още не мога да повярвам, че е възможно не в Разград, а в България, да се предоставя толкова добра услуги за гражданите.

В дългогодишния си опит съм срещал уникална безцеремонност и много често унизително отношение към клиентите от страна на служителите, извършващи прегледите. В много случаи клиентите се връщат дори само за незначителна липса от аптечката, за недостатъчно добре измит автомобил и пр., и пр. Всичко това придружено често с неподходящи реплики към и без това нормално притеснения човек, който вероятно през цялата предходна седмица е подготвял автомобила, за да е във възможно най-прецизно състояние за проверка. Да не говорим за прословутите команди по време на „маневрите“, които е „длъжен“ да прави проверяваният по време на прегледа. В края на сагата просто се замисляш дали не ти трябват малко допълнителни часове.

Ето и за случилото ми се сега. Съвсем накратко за прегледа.

Докато сляза от автомобила, служителите /проверяващи/ вече разглеждаха и завеждаха документите ми, като получих и своеобразен инструктаж по процедурата. След това просто взеха ключовете от автомобила и ме поканиха да изчакам в съседно помещение, превърнало се в уютно заведение, включително с кафе. Докато си пиех кафето, отвътре можех да наблюдавам цялата служебна проверка. Докато на тръгване ме инструктираха, допълнително успяха да ми свалят излишните стикери от предното стъкло. Поискаха ми телефон, за да се свържат с мен, ако се наложи да ме уведомят служебно, и регистриращата проверка приключи.

Просто удивително! Ако не всички, но поне някакъв процент от извършващите в България услуги /след като огромната част от дейностите в нашата страна са в сферата не на производството, а именно на услугите/ работеха така, може би щяхме да постигнем нещо за българите.

Не познавам изобщо организацията в сервиза, не знам дори имената на служителите, работещи там, но с учудване установих, че е възможно все пак. Удовлетворението, което изпитах, ще запомня. И реших да го споделя с вас.


Красимир ЦОНЕВ

Разград