shadravan.jpg abonament1.png
 
 
брой от 15.08.2018 г.
ekip7-small-2018-8-15.png

Търсене

Вход






Забравена парола
baner_ekip7_170x236.jpg
ludogorie.jpg
Начало
Ученици от Езиковата искат сами да избират изучаваните учебни предмети
26 March 2018

Свободно образование, което позволява на учениците да избират изучаваното учебно съдържание, прилагане на модерни информационни технологии, използване на иновативни преподавателски практики и засилване на практическата работа в часовете. По този начин учениците от девети и десети клас на ПГПЧЕ „Екзарх Йосиф“ си представят образованието на бъдещето.


26_03_2018_ezikova.jpgТе споделиха своята визия за развитието на системата по време на дискусия с журналистката от вестник „Екип 7“ Антония Кирилова. 28-годишната разградчанка зададе посоката на разговора, като сподели с младите хора за участието си в академия „Иновация в действие“, която стимулира млади предприемачи да генерират иновативни идеи, допринасящи за икономическото и социално развитие на обществото. Репортерката от регионалното издание работи върху структурирането на идеи в образователната сфера.

„Необходимо е да се засили връзката между образованието и бизнеса и да се обърне сериозно внимание на кариерното ориентиране. В тази посока могат да се организират поредица от професиографски екскурзии, стажове, менторски програми, състезания, дни на отворените врати, обучения и семинари с участието на утвърдени специалисти от различни професионални области. Всички тези дейности се реализират поотделно от някои училища и фирми, но липсва цялостна система, която да помогне на младите хора да осъзнаят силните си страни и да изберат бъдещата си професия“, каза Кирилова.

Тя сподели още една своя идея, която е лесно приложима и не изисква финансови средства, а само ентусиазъм от страна на учениците. Журналистката предложи на тийнейджърите да изнасят открити уроци пред съучениците си, свързани с тяхното хоби или конкретна тема, която ги вълнува. Всеки ще има свободата къде да проведе своя час, какви средства да използва и под каква форма да онагледи любимата си дейност. Възможностите от дейности са неограничени, в зависимост от интересите на младите хора – наука, изкуство, спорт.

В случай, че ученикът се интересува от фотография, може да заведе своя клас в парка и да покаже как се прави художествена фотография, ако е доброволец в приюта за бездомни кучета, да покани съучениците си да се запознаят на място с неговата кауза.

Ученик, който се интересува от програмиране, може да направи демонстрация с роботи, друг, който обича да рисува да подготви пърформърс, трети – да демонстрира уменията си да свири на инструмент.

Учениците от Езиковата гимназия харесаха концепцията и казаха, че биха участвали в проекта, който ще развие уменията им за публично говорене и ще вдъхнови техните съученици да изпробват нови дейности и да развиват своите таланти.

В края на срещата участниците свободно задаваха своите въпроси към репортерката и се интерсуваха защо е решила да се премести в Разград и удовлетворена ли е от възможностите за професионално и личностно развитие.

„Мотивите ми да заживея в Разград са лични, защото моят съпруг е от тук, и не съжалявам за избора си, защото веднага си намерих работа по специалността и създадох социална среда. Имам дом, семейство, работа, невероятни колеги, приятели, пътувам, спортувам и ежедневно се обогатявам от срещите ми с най-различни хора. Всички тези сфери на моя живот са пълни и смятам, че не важно къде живееш, защото където и да отидете по света, вие носите себе си. Още повече, че с децентрализацията на пазара на труда и масово навлизащите аутсорцингови компании, вие можете да работите дистанционно за световна фирма и да получавате петцифрена заплата. В България има неограничени възможности за развитие и себереализация и съм убедена, че има бъдеще за млади, образовани, амбициозни лидери като вас, които ще работят за социално-икономическото процъфтяване на държавата“, допълни Кирилова.