shadravan.jpg abonament1.png
 
 
брой от 22.06.2018 г.
ekip7-small-2018-6-22.png

Търсене

Вход






Забравена парола
baner_ekip7_170x236.jpg
ludogorie.jpg
Начало
Продажбите на „Лудогорец“, или как се правят много пари от футбол
12 June 2018

Като че ли от нищото изскочи трансферът на Игор Пластун в белгийския „Гент“. Само че 3 милиона евро не са нищо, а нещо огромно, при положение, че става дума за защитник на 27 години, който не е дори в разширения списък на Украйна.

13_06_2018_stad.jpg

13_06_2018_stad1.jpgОткакто „Лудогорец“ продаде първия си играч - Кайсара, през лятото на 2015 година на „Шалке“, клубът се превърна в тотален хегемон не само на терена, но и на трансферния пазар. Разградчани имат имат продадени само четирима играчи, но пък на каква цена! От „Шалке“, „Бордо“, „Аталанта“ и „Гент“ в касата влизат над 20 000 000 евро и това само затвърждава усещането, че мениджмънтът на клуба действа на най-високо ниво и по този пазарен критерии. Жуниор Кайсара бе продаден в „Шалке“ за 6 милиона евро. Последва трансфер на Кафу в „Бордо“ за 7.5 милиона евро и след това на Хосе Паломино за 4 милиона евро в „Аталанта“.

Само продажбата на Кафу на френския „Бордо“ е за 7,5 милиона евро, което е почти колкото всички трансфери на останалите отбори за целия четиригодишен период. Всъщност в българския Топ 5 на трансферите така и няма продажба от столичен тим. Странно или не, но „Славия бие ЦСКА и „Левски“ по стойност на трансферите на талантите Петко Христов и Калоян Кръстев в Италия. Според медиите на Апенините крайните суми се формират след бонуси за определени мачове.

Още по-абсурдно за „червени“ и „сини“ изглежда, че само последният трансфер на Пластун е за по-голяма сума от всичките им продажби за въпросния период. Собственикът на „Лудогорец“ Кирил Домусчиев си издейства статута пред клубовете от Западна Европа да прави сделки по начина, по който го правят „Динамо“ /Загреб/ или доскоро го вършеха „Цървена звезда“, „Партизан“ и „Стяуа“. Кандидат-купувачите просто са наясно, че искат ли футболист от шампионите, не може да отиват с мисълта, че купуват щайга с ягоди или чувал с картофи, т.е. без пари или за малко пари.

Безспорно е, че създадената марка е основната причина разградчани да продават толкова скъпо играчите. А за да се формира тя, на първо място фактор е участието на отбора в евро-турнирите с четирикратните силни представяния в Шампионската лига и Лига Европа. Ключов е и моментът, че разградчани не продават на всяка цена, а само когато получат изгодна оферта. За развитието на отбора е важна и политиката да се трансферират по един или максимум двама играчи на сезон, с което да се избегнат сътресения около състава.


По материали от печата