Търсене

Начало Искам думата Не знам „Билла“ - Разград хипермаркет ли е, но е хипернекоректен към клиентите
Не знам „Билла“ - Разград хипермаркет ли е, но е хипернекоректен към клиентите
25 October 2018

Не знам „Билла“ - Разград хипермаркет ли, но за пореден и последен път се убедих, че е хипернекоректен към клиентите си.

В редките случаи, когато ми се наложи да вляза в този магазин, винаги се заричам повече да не го правя. Някакъв наивистично-мазохистичен порив обаче все ме кара да допускам, че може да има промяна и да си причинявам отново пазаруване там.


26_10_2018_bila-2.jpgАми, не, няма. Няма и да има. Просто в този магазин липсва организация. Всички служители блуждаят в пространството като свободни електрони, защото са недостатъчно и не могат да смогнат. Ако случайно дойде момент, в който хаотичното им движение стане насочено и опитат да обслужват клиентите си по-бързо, пак не им се получава. Дали защото не знаят къде се намират и защо са там, или защото нищо не зависи от тях, не мога да кажа.

Да дойдем на фактите. В събота малко преди 10.40 часа влязох в „Билла“, взех две-три неща и се запътих да плащам. В момента, в който добих видимост към касите, горко съжалих - от общо пет работеха две, а опашките им от по няколко редици се виеха някъде иззад стелажите.

На каса 5 пред мен имаше около 10 души, а чакащите се умножавахме бързо в аритметична прогресия.

Може би бяха минали 2-3 минути, когато зърнах над главата си табела със следния надпис:


26_10_2018_bila-1.jpg„BILLA ГАРАНЦИЯ

Бързо обслужване НА КАСА

Ако стоите повече от 5 минути на касата

получавате ваучер на стойност 1 лев*

*Не важи в случаите, когато работят всички каси“


О, чудо! Огледах се. От пет каси вече работеха три, а опашките бяха все така безкрайни. Погледнах си телефона, беше 10.46 часа. Макар че бях чакала 2-3 минути, реших да засичам време от този момент нататък. Редът ми дойде в 10.58 часа. След като си платих сметката, попитах касиерката кой ще ми плати за 12-те минути /които реално си бяха 15/, а тя ми отвърна със „Съжалявам“.

Наложи се да й цитирам табелата, за да се досети какво имам предвид. Тогава бях упътена към управителката, обслужваща отворената преди малко каса 2.

Под вторачените погледи на чакащите смирено клиенти тръгнах към каса 2. Управителката обаче беше отишла някъде, а опашката я чакаше. Започнах отново да чакам и аз, а докато чаках, си мислех, че би било далеч по-справедливо единият лев „обезщетение“ да се приспада от сметката, вместо да ми дават ваучери на такава стойност и да ме принуждават отново да влизам в „Билла“, за да пазарувам с тях.

Когато управителката-касиерка се завърна, попитах какъв е редът - заявление до централата на фирмата ли трябва да пратя, или мога да си получа ваучера на място. Отговорът ме вцепени: „Госпожо, това не важи, ако работят всички каси“.

И това, при положение че все още имаше една затворена каса. Разбира се, посочих й я и какво мислите беше продължението: „Ами, не, госпожо, не е затворена. Тя е повредена“.

Тоест, не се брои. Тук вече чашата ми преля необратимо и повиших тон. Управителката-касиерка осъзна, че няма да се отърве от мен и ме уведоми, че мога да получа ваучер, но, разбира се, за тази екстра ще трябва отново да почакам, този път нея - да си обслужи опашката...

И така, да теглим чертата. 15 минути на моята опашка плюс 2 минути и половина пред касата на управителката е равно на 17 минути и половина. Ако почакам да й свърши опашката, може и да ми стане време за пенсия.

Е, няма такъв магазин! Разбира се, че не чаках. Разбира се, че не ми беше за ваучера за един лев. Пари да ми дават, няма да го взема, просто защото в този магазин вече посмъртно няма да вляза. Исках само да разбера работи ли правилото от табелата, или тя е сложена само за украса. То беше ясно, че ще е второто.

Пък как се доказва колко си чакал, защо нямаш право на ваучер, ако работят всички каси, какво се случва, ако чакаш 1 час и под носа ти последната затворена каса отвори, не се опитвайте да разберете. Отговорите не кореспондират с пазарната логика и правилото „Клиентът е Бог“. „BILLA ГАРАНЦИЯ“.


Мила КЮЛЮМОВА