shadravan.jpg abonament1.png
 
 
брой от 18.02.2019 г.
ekip7-small-2019-2-18.png

Търсене

Вход






Забравена парола
baner_2019_170x236.png
 
Начало
Изтича валидността на над 19 000 лични документа в Разградско
06 February 2019

Валидността на над 19 000 документи за самоличност в Разградско изтичат през тази година.

В това число са 5195 лични карти, 9775 паспорта и 4249 свидетелства за управление на моторни превозни средства, съобщиха от областната дирекция на МВР.

Най-много паспорти ще трябва да бъдат подменени през летни месеци - юли, август и септември.


Всеки български гражданин, който живее на територията на страната, е длъжен до 30 дни след като навърши 14 години да поиска издаване на лична карта. В случая то е безплатно, припомнят от полицията.

Едномесечен е срокът за подаване на заявление и при изтичане на валидността на личната карта. В случай че бъде изгубена, открадната, повредена или унищожена, собственикът й трябва да обяви това до три дни, след което в рамките на месец да заяви издаването на нов документ.

Същите са сроковете при промяна на имената, ЕГН, пола, гражданството, настъпили трайни и съществени изменения на образа на лицето и при промяна на постоянния адрес, припомнят още от полицията.

Новите документи могат да бъдат издадени за 8 работни часа, 3 или до 30 дни в зависимост от това за каква услуга бъде заявена. За плащане гражданите могат да използват ПОС терминалните устройства в ОДМВР и районните управления, най-близкия банков клон, гише на „Български пощи“ или интернет банкиране.

Онези, които имат валидно удостоверение за квалифициран електронен подпис могат да използват и Портала за електронни административни услуги на МВР.