Търсене

Начало Искам думата Някои ще са с по-малък данък за МПС отпреди, а тези с най-масовите коли - с от 5 до 30 лева повече
Някои ще са с по-малък данък за МПС отпреди, а тези с най-масовите коли - с от 5 до 30 лева повече
11 February 2019

Във връзка с публикация във вестник „Екип 7“ от 06.02.2019 г. „Данъците на автомобилите в Разград – почти два пъти по-скъпи от София“ ще уточним, че в статията избирателно са направени сравнения на няколко автомобила, които не дават нито пълна, нито ясна картина на новите данъчни налози в Разград. Прави се сравнение със София и други големи градове, което не считаме, че е удачно, защото там шофьорите имат много по-различни разходи.


Добре е да бъдат показани факти и цифри за общите показатели, а не избирателно за някои модели МПС.

Редно е, когато се сравнява, да се вземат предвид близки до Разград общини със сходни параметри, а и изчисляването на данъка е индивидуално за всяко МПС, така че не може да се вменява на хората, че всички данъци са завишени, защото не отговаря на истината. За най-масовите автомобили коефициентното увеличение при нас е 1.2 при параметри зададени от Закона за местни данъци и такси - от 1.1 до 1.4. Това показва, че данъците в Община Разград за масовите автомобили не се определят с най-високия възможен коефициент.

Да, има увеличение при някои налози на МПС в Разград, но има и намаление при други.

Масовите автомобили, които са регистрирани в общината, са 14 000, при които увеличението е с от 5 до 30 лева на година, което прави приблизително в най-завишения случай по 2.50 лева увеличение на месец. Но има и много МПС, чийто собственици ще платят значително по-малки налози през тази година в сравнение с миналата, което също е важен факт.

Общият брой регистрирани автомобили в Разград приблизително е 24 700. Но Разград не е в графата с най-голям налог в страната, тъй като в Разград ще плащаме 51.00 лева за (56 kw без Евро категория над 20 години), а например в Добрич - 51,50 лв. или в Плевен - 52,05 лева. Ако трябва да сравняваме с голям град, каквито сравнения се правят в момента в публичното пространство, ще го направим с близка до нас община - Варна, където шофьорите в тази категория ще плащат 86,73 лева. В друга масова категория коли в Разград, които са регистрирани близо 4200 бр., са между 10 и 15 години до 110 kw, в зависимост от Евро категорията, също ще получат реално намаление.

 

Автомобили

Разград

Варна

Добрич

Ямбол

МПС – 56 kw. Без евро 1 и 2. Над 20 год.

2019 г.

51

86.73

51.5

50.82

2018 г.

38.64

 

 

 

МПС – 50 kw. Без евро 1 и 2. Над 20 год.

2019 г.

33

57.48

33.88

33.88

2018 г.

25

 

 

 

МПС-95kw.Евро 3.

11-15 год.

2019 г.

194.26

193.89

190.19

190.19

2018 г.

203.78




 

 

Общият брой на моторните превозни средства от 0 до 5 и от 6 до 10 години, които са регистрирани в Община Разград е 1600 бр., които са основно с Евро 5 и Евро 6. Начисленият данък за тези МПС-та за 2019 г. ще бъде значително реално намален в зависимост от мощността на двигателя и евро категорията.

 


Автомобили Разград

2018 г.

2019 г.

180 kw, 0-5 г. Евро 5

932.40 лв.

695.52 лв.

180 kw, 0-5 г. Евро 6

932.40 лв.

521.64 лв.

75 kw, 0-5 г. Евро 5

300.30 лв.

197.34 лв.

75 kw, 0-5 г. Евро 6

300.30 лв.

148.00 лв.

180 kw, 6-10 г. Евро 5

499.50 лв.

453.60 лв.

180 kw, 6-10 г. Евро 6

499.50 лв.

340.20 лв.

75 kw, 6-10 г. Евро 5

160.87 лв.

128.70 лв.

75 kw, 6-10 г. Евро 6

160.87 лв.

96.52 лв.

 

 

Пресцентър на Община Разград

 

 

 

Бележка на редакцията

Данните, които публикувахме, сравнявайки данъците в Разград с тези в София, Бургас, Ловеч, Видин и Сливен, са абсолютно точни и коректни. Спор няма в изнесеното от Община Разград, че данъкът на някои автомобили в Разград намалява през 2019-та в сравнение с 2018 г. Вярно е например, че за 11-15-годишна кола, Евро 3, 95 kw – данъкът досега е бил 203.78 лева, а сега става 194.26 – колкото е във Варна и Добрич, да речем. В София обаче този данък ще е 135.85 през 2019-та, толкова ще е също и в Ловеч и Видин, а в Сливен ще е 167.96. Навсякъде е различно, тъй като са били различни предложенията на местните администрации, приети от местните общински съвети. Въпросът в крайна сметка е с кого ще се сравняваме и какво избираме. А най-добре е всеки, който иска, да си заложи данните на колата в достъпните в Интернет калкулатори и да си направи сметката и сравненията сам...