shadravan.jpg abonament1.png
 
 
брой от 25.05.2018 г.
ekip7-small-2018-5-25.png

Търсене

Вход






Забравена парола
baner_ekip7_170x236.jpg
ludogorie.jpg
Начало
Тежък офроуд предложи областта на комшии от Шумен и Русе
18 February 2008

Температурите през миналия уикенд предизвикаха бурно топене на снега. Водите размекнаха почвата. Кал... Само време за офроуд. Това прецениха шуменските любители на този адреналинонаситен спорт и предложиха преход на своите комшии от Разград и Русе. Така се заформи едно особено технично кално трасе, като магнит мамещо любителите на високопроходимите машини.


18_02_2008_gip3.jpgВ ранни зори на първия ден от уикенда от Шумен тръгнаха 8 автомобила, водени от шефа на клуба Кирил Панайотов. На бензиностанцията на OMV в Разград четири разградски машини се присъединиха към “мръсната колона”. На воланите бяха д-р Евгени Генев с “Тойота Ленд Крузер“, Иван Иванов с “Мерцедес Унимог“, Христо Панов със “Сузуки Витара“ и Станислав Стоянов с “Рейндж Ровър”.

В този състав керванът потегли по тежък офроуд на територията на областта. Маршрутът включваше преход до платото на Дряновец, през гората до Кривня. През реката машините излязоха над откритите рудници на “Каолин” до 18_02_2008_gip.jpgВятово. Там бе срещата с русенци. Колоната нарасна с още 8 машини. Здрачът завари участниците до набелязаната точка за нощуване – ловна хижа “Кипарис” край Николаево. На следващия ден беше ред на русенци да предложат трасе.

Представянето на разградската група, макар и с по-малко опит, бе достойно. Нито веднъж наш представител не закъса и не се наложи да го дърпат. Най-добре технически и тактически подготвен бе д-р Генев. С неговия огромен опит, той сполучливо компенсираше някои от ограниченията, които му налагаше техниката. Не е за пренебрегване и фактът, че той от миналата година е официален лекар на всички офроуд състезания в България.

Със значително по-добре оборудвани автомобили бяха дебютантите ни Христо Панов и Станислав Стоянов. И двамата бяха вложили в “Сузуки”-то и „Ровър”-а повече от 15 000 лева за офроуд оборудване.

Специално трябва да се отбележи участието на четвъртия разградчанин Иван Иванов. Той вдъхна живот на стара реликва на “Бундесфера” - камиона “Мерцедес Унимог“, модел 1963 година. Без да е специално подготвен за офроуд, той притежава такива екстри, серийно изпълнение, каквито съвременните автомобили могат да имат само след скъп тунинг: 2200 куб.см, 6 цилиндъра, редуктурни мостове, скрити кардани, 6 скорости, 4 х 4, блокаж на диференциалите, реверс на задната скорост, пружинно окачване, амортисьори “Бьоге”.

Офроуд разходката, както бяха кръстили начинанието организаторите, бе особено полезна за нашите дебютанти. А това, че мръсната колона разора и Разградска област, бе особено показателно, че и ние имаме отлични офроуд трасета. Остава само да тренираме и да се равняваме по безспорно по-напредналите шуменци и русенци. И кога ако не сега, в най-голямата кал.

 

Венко ВЕНКОВ