Търсене

Начало Оживление Култова комедия представят разградските театрали насред лято
Култова комедия представят разградските театрали насред лято
28 June 2019

В разгара на лятото, когато дните са дълги, а температурите навън опасно високи, разградските театрали отправят предложение към местната публика за едно вълнуващо културно пътешествие към града на любовта – Париж, с… „Два билета за Париж“. Ситуационната комедия е най-новият проект на Театрално-музикален център – Разград. Любителите на театъра и на смеха ще могат да видят премиерата на 2 юли от 19 часа в Общинския културен център.

28_06_2019_komedia_1.jpg

„Пиесата няма нищо общо с туроператорските компании, които организират екскурзии до Франция“, пошегува се Робин Кафалиев, който играе един от персонажите в комедията. „Никой няма да отскача до Париж по време на представлението, но това е съкровището, за което всички се борят“, допълни той.

„Основното сюжетно действие проследява сватбените перипетии, свързани с два самолетни билета за Париж. Тематиката е любовна, свързана е с чудесата, обратите, смешните, плашещи, тъжни и изненадващи неща, които се случват, когато сърцата на хора на различна възраст се притеглят като магнити едно към друго. Действието се развива в рамките на няколко часа преди началото на сватбата“, в аванс разкри актьорът. Той е убеден, че зрителят ще се припознае в някой от образите, защото се използват съвременни похвати за представяне на комедийните ситуации и на отношенията между различните герои. Робин Кафалиев се обърна към публиката с думите: „Такива неща вие сте виждали, но ние ги пречупваме през призмата на художественото пресъздаване“.

28_06_2019_komedia_3.jpg

В първоначалния си вариант пиесата е създадена за снимане на игрален филм. „Ние един ден ще го заснемем!“, категоричен е Робин. Сценарият е преминал през различни варианти, но екипът по продукцията е убеден, че има потенциала да посещава и други градове. „Подобен тип комедии бяха голям хит в България. Те са изградени с помощта на сериозни характери, а ситуациите могат да се сравнят със световни класически произведения“, разясни Тодор Мадолев – директор на Театрално-музикалния център. Той подчерта, че „нещата са на световно ниво“, а ситуациите са „брилянтни“.

Освен известният на разградската публика с множеството си участия в местни театрални проекти Робин Кафалиев, в комедията участие взимат и други познати на разградчани актьори – Таня Кожухарова, Атанас Бончев – НАКАТА, Мариела Топалова, Цветана Благоева, Марияна Бранкованова, Николай Сяров и новите попълнения Йоана Иванова и Яцек Янков.

Автор на пиесата е Христо Христов, режисурата е на Робин Кафалиев, постановката е дело на Тодор Мадолев, а художник е Теодор Даскалов. „Те се сработват добре. Неслучайно работя със същия екип“, сподели Тодор Мадолев. Таня Кожухарова открехна още малко завесата за публиката и каза, че „всеки един персонаж в комедията е изправен пред изключително нелепи и абсурдни ситуации“. Нейният колега Атанас Бончев призна, че е приел предизвикателство с участието си в пиесата, защото работата по нея е „трудна, фина и деликатна“.

„Пиесата ще се играе навсякъде по всяко време на годината с голям успех“, изрази увереност Робин Кафалиев и сподели своята удовлетвореност от работата си в Разград: „В Театрално-музикалния център в Разград ни се даде възможност – на мен и на моя екип, да създаваме стабилни, а не преходни неща, които остават в съзнанието на хората и се помнят“.

Тодор Мадолев заключи: „Хубаво е, че официално завършваме сезона с една хубава комедия“.

Предстоящото представление е само малка част от репертоара на Центъра. Директорът се похвали, че ангажименти постоянно има, но конкуренцията също е огромна. „В момента излизат страшно много нови неща и всеки бърза да представи нова продукция“, призна той. Затова екипът на културната институция се стреми да предлага разнообразие на аудиторията. В контекста на съвременната културна индустрия, той отбеляза следното: „Усеща се пренасищането на публиката. Днес става трудно хората да дават пари за стойностни спектакли и концерти, отвикнали са да плащат за изкуство. Но ние сме длъжни да представяме качествена продукция“. С тази цел в представленията ще бъдат внедрени иновативни методи – ще се използва дрон, а за да се привлече и детската публика към театралното изкуство, ще се показват фокуси. „Стремим се да привличаме нови публики. Имаме всички възможни жанрове, а сега се обръщаме и към класиката“, изтъкна Тодор Мадолев.

Директорът на Центъра коментира и отзивите относно сътрудничеството си с рапъра Криско, свързано с общия им проект „Криско и Филхармонията: Трибют към българската музика“. Според него публиката застарява, а това е начин да се привлече младата аудитория и тази, която, по негови думи, „никога няма да влезе да чуе как свири филхармонията“. „Най-лесно е да се плюе. Проектът не само че няма да го прекратим, а ще го развиваме“.

Мадолев изрази и възмущение и нескрито раздразнение от продължаващите действия, или по-коректно – бездействия от страна на Министерството на културата. „Ние станахме най-проверяваният театър. Вдигнахме двойно приходите, на което Министерството гледа със загриженост. Не може да се повярва, че в Разград се работи активно и има публика. Вместо да ни се помага да осъществяваме това, което правим с много усилия и малко пари, се случва точно обратното. А нашият регион има с какво да се похвали. Тук не е само Лудогорец!“, подчерта директорът.

Плановете на екипа на културната институция за идния театрален сезон пораждат очаквания за стойностни, качествени, привлекателни и възбуждащи интереса проекти. Тодор Мадолев сподели, че предстоят нови премиери. Разградската премиера на „Мене ме, мамо, змей люби“, която не е показвана пред местна публика, се очаква през октомври. В края на годината театралите ще започнат да работят по творби на Шекспир. Подготвят и други спектакли, чиито премиери в Разград ще бъдат през по-активния сезон. „Очаквайте да се случват интересни неща“, обеща директорът на Центъра.


Десислава СТЕФАНОВА