Търсене

Начало Искам думата Железопътният прелез към Ясеновец – късане на нерви, загуба на време и излишни човешки драми
Железопътният прелез към Ясеновец – късане на нерви, загуба на време и излишни човешки драми
03 July 2019

Жителите на община Разград и на община Исперих са най-големите потърпевши от железопътния прелез до село Ясеновец, който пътуващите ежедневно в двете посоки трябва да пресекат.

Бариерата стои затворена обикновено над 10 минути, нанизват се огромни опашки. Така беше преди десетки години, така е и сега – а уж технологиите са напреднали. Някой ще каже: Какво са някакви си там десетина минути чакане? Нека обаче направим едни елементарни сметки...

03_07_2019_vlak_1.jpg

От двете страни на бариерата често се натрупват по над 30 коли, което прави 60 МПС-та. Да сложим средно по трима души в кола – това означава, че 180 човека чакат да мине влакът. Средно по 6 минути чакане на човек – това е 1080 минути. Един работен ден е 8 часа, т.е. 480 минути, следователно на всяко смъкване на бариерата ние губим над 2 работни дни. Минимум 10 пъти се затваря пътят, тъй че губим време за 20 работни дни.

03_07_2019_vlak_3.jpg

На фона на трудно дишащата и без това икономика в района тези цифри са ужасяващи и срамни. Не съм макроикономист, най-обикновен човек съм, но щом аз се замислям за тези неща, би трябвало да ги имат предвид и хората, които ни управляват.

Нека сега да поговорим и за по-обикновени, банални, житейски неща, ама също много важни.

03_07_2019_vlak_2.jpgЧесто зад затворените бариери чакат и пожарни и линейки с включени светлини. 10-минутното закъснение може да струва изгоряла къща или загинал човек, а за колко ли човешки драми става въпрос, по-глобално погледнато, дори не смея и да помисля. Следващия път, когато къща изгори в село Ясеновец и пожарната закъснее, хората трябва да знаят, че са виновни не пожарникарите, а БДЖ; виновен е кметът на селото, че не е повдигнал въпроса за дългото затваряне, виновни са и общинските съветници на Разград и Исперих, че са мълчали безучастно, виновни са и общинските кметове, че не са изискали от съответното ведомство да си свърши работата в интерес на хората в управляваните от тях територии..

Същото се отнася и за спешните медицински екипи, идващи по сигнал, но са закъснели, защото не по своя воля са чакали на бариерата. Понякога за пострадал или болен и секундите са важни, а тука става въпрос за 10 минути! Времето на смъкнатите бариери трябва да се сведе до безопасният минимум 2-3 минути, другото си е просто бюрокрация.

Живеем в 21-ви век все пак, нали? Държавата ни, четохме тия дни из медиите, се кани да купува суперкомпютър като на НАСА, който ще бъде първият в Източна Европа и щял да даде невероятни възможности за развитието на изкуствения интелект и за оптимизирането на дейността на високотехнологичните отрасли. Хубаво, гордеем се с това, ама не трябва ли първо ей такива елементарни работи да оправим като регулирането на една проста бариера, пък после да мислим и за високите технологии?...

За 2018 г БДЖ получи 104 милиона лева за оптимизация на работата си и за обновяване на техника. Тези пари са наши пари, на данъкоплатците. Какво е обновено и оптимизирано на този жп прелез? Губим си времето и си късаме нервите всеки ден там и на никого не му пука!

Да, знам, че е нужно взаимно уважение между гражданите и институциите, сигурно някой ще ми каже, че по въпроса се работи целенасочено, но ние не знаем, че отговорните фактори ще вземат нужните мерки и ще направят всичко възможно за това неудобството и мъките на пътуващите по този маршрут да спрат...

Аз лично вече не вярвам на такива приказки!

Ако направим една гражданска блокада, сигурно ще ни обявят за терористи, но както е тръгнало, със сигурност ще се стигне и дотам. Още повече, че неуредиците и безобразията са навсякъде около нас, а вече трудно се търпи и на народа му писна!


Юнуз АХМЕД